One Week.

Ja om en vecka är vi fru & herr Hansson. Ja vi är lite otraditionella och tar mitt efternamn! Oh well. Hansson vs. Carlsson. Ole, dole, doff... Hansson vann på att det redan finns en Anna Carlsson i släkten. Marcus syster. Kändes en smula för hillbylly för min smak må jag säga.

Men! En vecka kvar som sagt och nästan allt är fixat. Vågar dock inte lägga in en massa bilder här med tanke på att Marcus inte får se min klänning, slöja, tiara etc. Men kan lova att klänningen är gudomlig! (Varför får man bara ha den EN gång?)

Men eftersom det är efterfrågat hur det går så kör vi en snabbis.

Kyrka: Gårdsby.
Festlokal: Viljan - Brittatorp.
Antal bjudna gäster: Ca 120.
Antal kommande gäster: Ca 80.
Antal brudtärnor: 2st. Angelica och Sandra.
Antal bestmans: 2st Joacim och Daniel.
Meny: Hokuspokus 3 rätters.
Cateringfirma: Hemma hos oss.
Brudklänning: Inte svart eller chockrosa iaf. Köpt på drezza. Ca 5000 + kostnader för div ändringar.
Brudgummens klädsel: En sådan längre kavaj, med cravatt (eller vafan det heter) + tillbehör.
Tärnors klädsel: Svarta klänningar.
Bestmans klädsel: Svarta kostymer, åt det guldiga hållet på slipsarna.
Blommor: Brudbukett: Champagne och vita rosor, och ngn lila blomma som jag inte vet vad den heter. Resten vitt
Alkohol: Massor, inköpt i tyskland. Fri bar!
Toastmadame: Jenny! (Frågade henne när hon var under alkoholens påverkan. Hon sa ja. Det räknas. :)
Antal katastrofer ( so far) EN!: Prästen sjuksriven. Har funnit en ny.

Övrigt. Kommer att bryta mot svenska kyrkans tycke och smak, min far kommer att leda mig in i kyrkan. (Detta var innan jag läste på ab att vår sessa vickan ville att kungen skulle leda henne in o det blev tjaffs. Ja, vi bestämde vårt bröllop 3 månader innan hon yttrade sig. Så nej, vi gifter oss inte för att hon gör det!!!)
Festen är barnfri, men till kyrkan är ALLA välkomna. Stora som små, blåa som gula.

Hmm. Tror jag skrivit så detaljerat jag kunnat nu. :) Som sagt, bilder på klänning och sånt (som jag antar är kul o se) kan jag inte lägga upp. Men som sagt. EN vecka kvar. Några små saker kvar att klirra bara. Typ transport och en klänning. Men det fixar sig!

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Sara´n

Hej Anna, vad spännande med bröllop! Jag blev hemskt nyfiken på er outfits! Kan bara önska er en fin dag nästa vecka!Må gott! //Sara R

2010-05-23 @ 14:26:50
URL: http://sarans.blogg.se/
Postat av: Flisan

Alltså Anna...jag vet att vi inte har setts på ett par år eller så, men jag är så himskans glad för din skull!

Jag minns faktiskt när du o Marcus precis hade träffats, och tänkte på hur glad du var då, det är så kul o se att den lyckan hållit i sig liksom!

Jag vet med säkerhet att du kommer va den snyggaste bruden, solen kommer skina så där lagom varmt och maten och festen kommer bli perfekt!

(Och jag vill ha bilder på klänning etc. inte senare än 30 minuter efter vigselakten ;) )

Vart ska ni på bröllopresa förresten? :)

STOR KRAM!

2010-05-23 @ 23:54:39
URL: http://bouncys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0