Har alla ett svampställe?

Då syftar jag på ett ställe i skogen där man hittar kantareller varenda år såklart.
Jag har det inte. Har lixom aldrig trott att det var så lurigt och så himla hemlighetsfullt det där med sitt svampställe.
Förra året begav jag och Marcus oss ut i skogen för att plocka kantareller. Vi var ute ett par gånger men fann inte en endaste liten skrumpen kantarell.
Igår när jag pratade i tlfn med min kära far blev han nästan helt bestört när han fick höra att vi inte hade ett svampställe, så han tipsade mig om ett par stycken. Och så sa han att det var hög tid att bege sig ut för att hålla koll på sina svampar. Ehrm... Okej... Så i em efter Marcus kommit hem ifrån jobbet så ska vi bege oss ut på svampjakt. Ber redan nu om ursäkt om jag råkar klampa in på just ERT svampställe. Men sådan är skogenslag. Den som ser dom först får ta dom!

Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0